טיפות » כתבות כלליות » משירי מועדונים - לשירה על אמונה

קטגוריות

זמני כניסת השבת
כניסת ויציאת שבת פרשת וישב
כ"ט כסלו תשפ"ג - 16.12.2022

ירושלים :
כניסת שבת 15:57
יציאת שבת 17:17

ת"א :
כניסת שבת 16:16
יציאת שבת 17:19

חיפה :
כניסת שבת 16:06
יציאת שבת 17:16

באר שבע :
כניסת שבת 16:20
יציאת שבת 17:20

שבת שלום !!!
הפופולארים
פורסם ע"י the-shadow ב: 18-05-2012, 10:29      
קטגוריה: כתבות כלליות
 (הצבעות #: 1)

ברדא גדל בטבריה, במשפחה שרבים ממנה משמשים כפייטנים. מאז ומעולם הוא אחז במיקרופון: קודם במקהלת בית הספר, באירועים ועוד. מהר מאד הוא התחיל להופיע במועדונים שונים, ולפני כחמש שנים אף הקליט מספר שירים שיצאו לרדיו, נהפכו ללהיטים, וחלקם אף צולמו קליפים.

 

אך אז החל המפנה בחייו. "הרגשתי שהמועדונים וכל זה - זה לא בשבילי", סיפר ברדא. "היה לי קשה מאוד. זה לא חיים להיות ער עד שעות מאוחרות בלילה. בחודש אלול לפני כמה שנים הלכתי לסליחות עם נסים מרי, יוצר שכותב המון למגזר החילוני. ביקשתי ממנו שיכתוב לי שיר בסגנון אמוני. אמרתי: הכל מלמעלה, אני אוהב את ה'. אחרי שלושה 'שירי אהבה', החלטתי שאני רוצה להפוך כיוון. זה לא שיש לי משהו נגד חילונים, חלילה, ואני לא יותר טוב מהם. בעיניי כולנו בני אדם, וזה יתר חשוב מהגדרות של חילוני או דתי, אבל החלטתי לחתוך. להפסיק לשיר את הסוג הזה של השירים. קיבלתי על עצמי חיים של שחור ולבן".

 

למעשה, סיפר דורון ברדא, גם בתקופת הופעותיו במועדונים כבר החל לחשוב על שינוי. "כבר אז הייתה לי התחלה של התחברות לדת, ולאט-אט התחלתי לשמור שבת ולקבל על עצמי דברים". 

 

ההחלטה הראשונה שלו הייתה לא להרקיד עוד במעורב, ולאחר מכן זה המשיך כאשר הקליט "שירי שבח, הלל ואהבה לאלוקים", כדבריו. "השורשים שלי בכל זאת היו חזקים. הרגשתי כל הזמן שאני עושה משהו לא בסדר. חזרתי לשמור שבת מתוך כיף ואהבה לשבת. העץ שלי צמח מהשורשים". 

 

בערוצי התקשורת הדתיים, קיבלו את פניו בחיבוק. "ברדיו 'קול ברמה' חיבקו אותי בחום, וזה עודד אותי להתפתח. כשאני שר אני מתכוון למה שאני אומר. עייפתי מ'שירי האהבה', כי הרגשתי שאני שר בלי רגש. ואילו כשאני שר שאני מאמין באלוקים - אני ממש מתכוון לכל מילה. כאשר אני שר שהכל לטובה, אני מאמין. יש בזה משהו רוחני".

 

גם כאשר הגיעו הצעות שלכאורה נשמעו 'מפתות', ברדא ויתר עליהן. "לפני כחודשיים התקשרה אלי מפיקה מ'כוכב נולד', וניסתה לשכנע אותי להגיע לאודישן", סיפר. "החלטתי לשאול את דודי שהוא רב גדול, והוא אמר לי: 'החלטת שאתה לא מרקיד מעורב - אז אל תחזור אחורנית'".

 

ומאז השינוי, הוא מתקדם עוד ועוד, בכל המישורים. גם בשמירת המצוות, וגם מבחינה מקצועית.


תגיות:
חזרה
  • תגובות: 0
  • צפיות:1731
אינך רשום או מחובר לאתר כעת
כדי להנות מתכניו המלאים של האתר הירשם עכשיו או התחבר לאתר דרך תיבת ההתחברות

eXTReMe Tracker