קטגוריות

זמני כניסת השבת
כניסת ויציאת שבת פרשת וישב
כ"ט כסלו תשפ"ג - 16.12.2022

ירושלים :
כניסת שבת 15:57
יציאת שבת 17:17

ת"א :
כניסת שבת 16:16
יציאת שבת 17:19

חיפה :
כניסת שבת 16:06
יציאת שבת 17:16

באר שבע :
כניסת שבת 16:20
יציאת שבת 17:20

שבת שלום !!!
הפופולארים



הגב
 הצעת שידוך
the-shadow
24 אוגוסט 2011 19:28
הודעה #1


חבר מקצוען
  • 51

מוניטין: 0
קבוצה: מנהל ראשי
מספר הודעות: 172
הצתרף ב: 18.07.2011
ICQ:--
שלום כבודו שליט"א,

יש לי שאלה בקשר לשידוך. אני נפגשת עם בחור מוצלח, יש לו מידות טובות, מסודר, מבוסס. הכל טוב ויפה, חוץ מדבר אחד שמפריע לי. הוא גר עם ההורים ואני שמתי לב שלאמא שלו יש השפעה גדולה עליו. הוא למרות שמאוד רוצה להתחתן ולהשתחרר מהשפעתה, כמה פעמים ראיתי שהוא עושה מה שהיא דורשת ממנו למרות שלא מסכים איתה. אני מפחדת שאם נתחתן היא תרגיש ש"גנבתי" לה אותו ותתערב לנו בחיים.
תודה רבה
כל טוב


תשובת הרב מנשה בן פורת שליט"א:
מה שהוא עושה כעת תמיד את דרישות אימו אין בזה חסרון, הוא מקיים בכך מצוות כיבוד אב ואם כראוי. החשש הוא שגם לאחר החתונה הוא יערב את אימו בענייני הבית, ושהוא ישמע בקול אימו בניגוד לדעת אשתו, ושאימו תתערב בחיי הזוג כמו שהתרגלה. כמובן, שמצב זה יכול לגרום להפרת שלום הבית. עלייך לבדוק מה תוכניותיו לאחר החתונה, ואיך אימו מתנהגת עם שאר הכלות. במקרה שהחששות הנ"ל יתבררו כנכונים, לא כדאי לך להמשיך בשידוך זה.

תגובת הכותב/ת:
תודה על התשובה.

אני אפילו לא הייתי צריכה לשאול, הוא לבד אמר, שכרגע הוא מכבד אותה, אבל הוא לא רוצה שתתערב לו בחיים אחרי החתונה. הוא מצפה מאישתו תמיכה, כי הוא יודע שזה לא יהיה קל. אבל כשביררנו עליו, הרב שלו סיפר, שהוא כמעט התארס לפני שנתיים, אבל בעצם לא התארס כי הבחורה לא מצאה חן בעיני אמו... זה מאוד מדאיג אותי, אבל מכל הבחינות אחרות הוא בחור נהדר, לכן קשה לי לעזוב את השידוך.

תודה
רות


תשובת הרב מנשה בן פורת שליט"א:
לא התכוונתי שנסמוך על דבריו בלבד שהוא אומר שאחרי החתונה הוא לא יערב את אימו, אלא יש גם לוודאות ולברר ולהתרשם שאכן הוא יעמוד בדבריו. (רק הדגשתי שהעובדה שהוא מכבד היום את אימו בכל מצב זה לא אומר עדיין שכך הוא ינהג לאחר החתונה).

עכשיו שאת מספרת שהוא עזב שידוך קרוב לאירוסין בגלל אימו, זה באמת מראה שהוא קשור אליה, וזה יותר מקשר של כיבוד הורים, אלא ממש יש התערבות לא בריאה של אימו בחייו, כולל חיי הנישואין שלו. לכן כדאי אולי לשקול לעזוב את השידוך הזה.
עבור לראש העמוד
הגב
1 צופים בנושא זה (אורחים: 1)
חברים: 0

  זמן עכשיו: 18 מאי 2024 00:40


eXTReMe Tracker