קטגוריות

זמני כניסת השבת
כניסת ויציאת שבת פרשת וישב
כ"ט כסלו תשפ"ג - 16.12.2022

ירושלים :
כניסת שבת 15:57
יציאת שבת 17:17

ת"א :
כניסת שבת 16:16
יציאת שבת 17:19

חיפה :
כניסת שבת 16:06
יציאת שבת 17:16

באר שבע :
כניסת שבת 16:20
יציאת שבת 17:20

שבת שלום !!!
הפופולארים



הגב
 שאלה לגבי פרשת הזמרים עם הרב אמנון יצחק
the-shadow
24 אוגוסט 2011 18:29
הודעה #1


חבר מקצוען
  • 51

מוניטין: 0
קבוצה: מנהל ראשי
מספר הודעות: 172
הצתרף ב: 18.07.2011
ICQ:--
שלום רבי,

סליחה אם אני מפריעה.. אבל אני צריכה תשובה דחוף!!!
מהי דעתו של המרן הרב עובדיה יוסף בהקשר לפרשת הזמרים עם הרב אמנון יצחק?
זה משגע!!!

תודה רבה רבה מראש!!!
שבוע מצויין שיהיה ובשורות טובות

תשובת הרב מנשה בן פורת שליט"א:
דעתו של הרב עובדיה לגבי הזמר ציון גולן שיש לקבלו כבעל תשובה, כך אמר מפורש בכינוס באיצטדיון טדי בירושלים לפני 20 אלף צופים. לגבי שווקי גם הרב תומך בו, כך הוא אמר בבניני האומה בירושלים. לגבי שאר הזמרים הרב לא הביע דעתו ולכן אין להחרים אף זמר. והאמת והשלום אהבו.

אל תסתבכי בזה, תחיי בתמימות ובפשטות עם דבריהם של גדולי הדור, אבל כל רב כבודו במקומו מונח.

כל טוב
הרב מנשה


תגובת הכותב/ת:
ערב טוב,

אני מודה לך על התשובה המרגיעה שלך.. לא תוכל לתאר לעצמך כמה עשית לי טוב בלב.. יש זמר אחד שאני מעריכה יותר מכולם כי ב"ה זכה לגעת בליבי וחיזק אותי בצורה מיוחדת... אני לא יכולה להאמין שהוא רשע שייכנס לגהינום חלילה! ה' ישמרהו! וכן כלפי כולם..

עכשיו יש דבר שאני לא מבינה.. הרב אמנון יצחק אומר שאסור להופיע לפני קהל מעורב. אני שמעתי שלהרקיד מעורב זה אסור (כמובן). והוא אומר שזו הלכה! אני לא מבינה! ב"ה אני שומעת רק מוזיקה דתית והזמרים האלה דתיים! אז אם זה היה אסור להופיע לפני קהל מעורב הם לא היו מופיעים!

הרב ציטט שני שמות של פוסקים, ואני לא זוכרת את שמם, והוא אומר שהם מסכימים איתו ושצריך לשבור את הדסקים האלה ושהזמרים האלה פסולים ועליהם נידוי חמור.. והוא אמר גם שהרב עובדיה יוסף חתם על ההסכם..

לגבי שוויקי הוא אומר שהוא שיקר את הרב קוק ושהוא הופיע נגד הרבנים..
לגבי ציון גולן, הוא אמר שהוא הבטיח כשהוא אחז בידו של הגאון הרב עובדיה יוסף שהוא חוזר בתשובה והראה סרטים בם רואים שהוא לא מקיים את מה שהוא אמר..
ועוד דברים על כמה זמרים אחרים..
פשוט השתגעתי!!

הוא אומר שאסור לקיים ערבי שירה, גם זה הפתיע אותי!

אני לא מבינה כלום על מה שקורה!! חלק גדול מהזמרים שהוא ציטט הולכים לפי הרב עובדיה יוסף. לפני כל אירוע הם מתייעצים איתו אני מתארת לעצמי.. ואם הם מופיעים, זה אומר שהם קיבלו אישור!

אני מצטערת.. אני שופכת עליך את ליבי.. אבל זה פשוט מפחיד.. כף הקלע, גהינום, נידוי... אלה מילים שנזרקו על כמעט כל עם ישראל בגלל הופעות!

ברשותך, אני מעיזה לבקש הסברים.. אם תוכל...
אני מתנצלת על ההפרעה.. ומודה לך מעומק הלב על תשומת לבך ועל הזמן שתקדיש לי...

ה' ישמור אותך לנצח!
כל טוב


תשובת הרב מנשה בן פורת שליט"א:
שלום וברכה

אני שמח שהרגעתי אותך.

לשאלתך, בא ונחלק את העניין לשניים.

1) האם מותר להופיע בפני קהל מעורב? אז התשובה שוודאי אסור לשבת מעורב, וזה לא משנה אם זה חתונה או שמחה או הרצאה או שירה, אלא שלפעמים כדי להחזיר בתשובה אז מותר, הרי גם הרב אמנון מופיע בפני קהל מעורב, ואיך זה מותר? כי הוא רוצה להחזיר בתשובה, ואם יישבו בנפרד הם לא יבואו. ובאמת, בהרבה מקומות שמחזירים בתשובה יושבים במעורב. רק אני אדגיש, שהזמרים האלו לא יכולים להתיר לעצמם, אלא צריכים לשאול רב. את בטוחה שהם שואלים רבנים, אני לא בטוח.

אז זה לא פשוט אם הם עושים בסדר שמופיעים בקהל מעורב.

2) האם צריך להחרים אותם? אז ככה, יש נושא אחד שלא יודע אם הזמרים עושים בהיתר או באיסור, אבל כדי לאסור לשמוע אותם וכדי לחייב לשבור את הדיסקים שלהם, זה לא עניין של הלכה, אין שום איסור לשמוע דיסקים של זמרים שעושים איסורים, רק שהרב אמנון רוצה לעשות עליהם חרם וכך להכריח אותם לחזור למוטב, ופה הטעות של הרב אמנון, נכון שכוונתו רצוייה, אבל הוא אין בכוחו לעשות חרם, זה יכולים לעשות רק גדולי ישראל, והם לא החרימו אף זמר. ורואים בסרטון שהרב אמנון בא להרב שטיינמן והרב שטיינמן לא הסכים עמו.

לסיכום, אנחנו לא יכולים לדון את הזמרים, כי אין לנו את כל המידע על מעשיהם, אבל זה לא קשור בכלל לשמוע את הדיסקים והשירים שלהם.

בברכה מקרב לב
הרב מנשה

שכחתי לציין לגבי ערבי שירה.

נכון שזה אסור, כי יצאו מזה הרבה מכשולות, הרבה בחורים ובחורות באו רק כדי להכיר.....

אבל, במקומות של חילונים, כמו המופע בקיסריה שזה עולה הכניסה מאות שקלים, ואף חרדי מקולקל שנקרא שבאבניק לא יבוא לשם, רק שם הם מתחזקים, אז אין שום איסור.

בקיצור, על כל דבר צריך לשאול רב לגופו של דבר. ולראות אם ייצא מזה קילקול או חיזוק.
עבור לראש העמוד
הגב
1 צופים בנושא זה (אורחים: 1)
חברים: 0

  זמן עכשיו: 4 מאי 2024 14:20


eXTReMe Tracker