קטגוריות

זמני כניסת השבת
כניסת ויציאת שבת פרשת וישב
כ"ט כסלו תשפ"ג - 16.12.2022

ירושלים :
כניסת שבת 15:57
יציאת שבת 17:17

ת"א :
כניסת שבת 16:16
יציאת שבת 17:19

חיפה :
כניסת שבת 16:06
יציאת שבת 17:16

באר שבע :
כניסת שבת 16:20
יציאת שבת 17:20

שבת שלום !!!
הפופולארים



הגב
 שאלה לגבי ברכות ושינוי מזל
the-shadow
24 אוגוסט 2011 18:58
הודעה #1


חבר מקצוען
  • 51

מוניטין: 0
קבוצה: מנהל ראשי
מספר הודעות: 172
הצתרף ב: 18.07.2011
ICQ:--
שלום קשוב, סליחה על מטר השאלות.
הפעם רק שתיים
1. על איזו כמות צריך לברך בורא נפשות? אם יש לי שני מאכלי שהכל ולא התכוונתי לאכול את השני ופתאם בא לי אני צריכה לברך שוב?
2. מכר שלי מחו"ל, שהוא אינו דתי, סיפר לי שיש לו רצף של אירועים לא טובים בחיים ושאל אותי איך מטפלים בזה. הוא אמר שיש משהו בקבלה שמסייע (אמר שיש רב ספרדי בירושלים, לא שזה עוזר) אינני יודעת מה לומר לו. הוא ממש מחכה לתשובה ופתרון.. האם הרב יוכל להנחות אותי?


תשובת הרב מנשה בן פורת שליט"א:
שלום וברכה, אין צורך להתנצל על השאלות, בשביל זה קיים הפורום הזה, ובשביל זה אני פה. בהזדמנות זו אבקש מכל הגולשים לכתוב שאלות, ואף להשתתף בדיונים.

1) כשאוכלים אוכל בשיעור 27 גרם, או כששותים שתייה בכמות של 81 גרם, אז מברכים בורא נפשות.
את האוכל צריך לאכול במשך 7 דקות מקסימום, ואת השתייה יש לשתות בלגימה אחת.

ולגבי שני מאכלי שהכל, התשובה שאינך צריכה לברך.

2) אמרי למכר שלך בשמי, ממה שלמדתי ביהדות ובקבלה, אני רואה שה' אוהב אותו, כמו שכתוב "כי את אשר יאהב ה' יוכיח", ה' נותן לו רמזים ברורים ומעורר אותו לחזור בתשובה ולהתקרב אליו, (את מי שה' לא אוהב - משאירו במצבו, ולא מעורר אותו לחזור בתשובה). שיתחיל מעיקרי הדת: שבת, כשרות, טהרת המשפחה. ובעזרת ה' ימשיך לעלות מעלה מעלה. "אין יסורין ללא עוון".

קיצורי דרך ללכת למקובל פלוני או אלמוני ולתרום ולקבל איזה ברכה, זה טיפול קוסמטי, ספק אם יחזיק מעמד, הטיפול השורשי זה להתקרב אל מקור האור - ה' יתברך.


תגובת הכותב/ת:
הרב שלום ותודה רבה שוב
1. אני לא מבינה כמה זה יוצא בכמות. האם גם על המחיה מברכים על אותה כמות 81 גרם?

2. לגבי המכר שלי- אני אומר לו. אני מכבדת מאד את מה שכתבת ומסכיהמ מאד. תודה רבה!
3.האם מותר לי להשתתף בקורס קיק בוקסינג לנשים כשהמורה הוא גבר?אם אהיה עם חצאית ושרוול וכו' ואבקש ממנו לא לגעת בי זה אפשרי? יש לי חברה שלומדת כדורעף ורב אמר לה שהעבירה של המורה ולכן לה אין בעיה להשתתף. זה תקף גם אצלי?
4. אם אני מתפללת תפילה אחת ביום זה בסדר אם אתפלל ערבית מלכתחילה נכון?
5. תקופה ארוכה אני נרדמת ואני מרגישה כאילו הנשמהשלי אל יכולה לחזור לגוף ואני מכריחה את עצמי להתעורר ואל יכולה, העיניים לא נפתחות ויש בי עייפות איומה. היום בצהריים חלמתי על רב שישב אצלנו בבית ואחרי זה לא יכולתי לפקוח את העינייםפ. ממש נלחמתי לחזור לגוף שלי. אני אל יודעת להסביר זה בטח נשמע מטורף, אבל זה קורה לי אחת לכמה זמן ואני לא מבינה את זה. היום ממש פעמיים לא הצלחתי לחזור והתעוררתי בקושי רב. מה הבעיה אצלי?


תשובת הרב מנשה בן פורת שליט"א:

כתבתי כבר את התשובות, אבל בהיות ופרצו לאתר, ומנהל האתר שם את הגיבוי של האתר מתאריך מוקדם, לכן נעלמה התשובה, אז אני חוזר להשיב והפעם בקצרה:

1) אני חוזר שוב, לגבי "מאכל" צריך לאכול 27 גרם, לגבי "שתיה" צריך לשתות 81 מ"ל (cc), תשימי את השתייה בבקבוק של תינוק ואז תוכלי לראות 81 מ"ל.
ואין הבדל בין בורא נפשות לעל המחיה, ושאר ברכות אחרונות, ההבדל הוא בין אכילה לשתייה.
2) תודה לך.
3)אסור להשתתף בשיעור של גבר, בפרט בשיעורים שלך שיש תנועות ועלול להתגלות חלק מגופך. מה שאמרו לחברה שלך זה ממש לא נכון, האיסור על הבחורה או האישה המכשילה את המורה או את הגבר במחשבות אסורות וכו'. (ב"ה שיש לנו תורה, כמה עצוב על אותם שעזבו את התורה והן נפלו, גם עם המורה למחול, וגם עם הדולה, ודי למבין).
4) כן
5) אולי את לא ישנה מספיק, או אולי השינה שלך אינה רגועה. בעזרת ה' שתישני ותקיצי ברגיעה וברחמים.
עבור לראש העמוד
הגב
1 צופים בנושא זה (אורחים: 1)
חברים: 0

  זמן עכשיו: 3 מאי 2024 14:39


eXTReMe Tracker