קטגוריות

זמני כניסת השבת
כניסת ויציאת שבת פרשת וישב
כ"ט כסלו תשפ"ג - 16.12.2022

ירושלים :
כניסת שבת 15:57
יציאת שבת 17:17

ת"א :
כניסת שבת 16:16
יציאת שבת 17:19

חיפה :
כניסת שבת 16:06
יציאת שבת 17:16

באר שבע :
כניסת שבת 16:20
יציאת שבת 17:20

שבת שלום !!!
הפופולארים



הגב
 הוצאת מזוזה
the-shadow
24 אוגוסט 2011 18:44
הודעה #1


חבר מקצוען
  • 51

מוניטין: 0
קבוצה: מנהל ראשי
מספר הודעות: 172
הצתרף ב: 18.07.2011
ICQ:--
לכבוד הרב.עברתי לדירה חדשה בעז"ה. האם אני יכול להוציא את המזוזות המהודרות שבבתי הישן שהיה בשכירות, ולקבוע אותם בדירה החדשה.מאחר והם עלו לי הרבה כסף בגלל הידור הכתיבה.בברכת חזק ואמץ.ושתמשיך להגדיל תורה ולאדיר.

תשובת הרב מנשה בן פורת שליט"א:
השאלה מבוססת על דברי הגמרא (ב"מ קב,א): "וכשהוא יוצא [השוכר דירה] לא יטלנה בידו [את המזוזה] ויצא, ומעשה באחד שנטלה בידו ויצא וקבר את אשתו ושני בניו". למדנו שאסור לשוכר ליטול את מזוזותיו ולצאת, ויש סכנה גדולה בדבר.

אמנם, כתב ב"ילקוט יוסף" (קשו"ע ח"ב עמוד תשמח) להרה"ג יצחק יוסף שליט"א - בנו של מרן הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א: "המעתיק דירתו ונוטל המזוזות שלו שהם מהודרים מאד, ונותן במקומם מזוזות אחרים כשרים, מצד הדין יש להקל בזה. ומכל מקום דרך עצה טובה, שיטול המזוזות המהודרות למטרת בדיקה, ואחר כך יוכל לקבוע מזוזות אחרות כשרות, ויברך "לקבוע מזוזה". ועל הצד היותר טוב יעשה כן ימים אחדים לפני עוזבו את דירתו". (מקור הדברים של ה"ילקוט יוסף" מדברי אביו מרן הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א בשו"ת "יביע אומר", ח"ג, חלק יורה דעה, סימן יח).

לסיכום: מותר ליטול את המזוזות המהודרות בתנאי ששם במקומם מזוזות כשרות, ויותר טוב לקחת כמה ימים לפני עזיבת הדירה את המזוזות לבדיקה, ואז זה הזדמנות להחליפם במזוזות כשרות מבלי שזה יראה שעושה את ההחלפה בגלל יציאתו מהבית

תגובת הכותב/ת:
יתקן אותי הרב אם אני טועה.
אבל אולי כדאי להוסיף שמראש כשמגיעים לבית שכור
ורוצים לקבוע מזוזות שלך שאתה הבאת איתך,
עדיף בזמן קביעת המזוזה להגיד שהמזוזות האלה הן "על תנאי"
וכשאתה עובר משם,יהיה מותר לך לקחת יחד איתך את המזוזות.
(וכמובן לשים אחרות כשרות במקומן)

תשובת הרב מנשה בן פורת שליט"א:
סליחה, פה אין לא מעלה ולא מוריד אם עשה תנאי בקביעת המזוזה, כי גם אם אדם עושה תנאי עדיין אסור לו ליטול המזוזות (משום שנותן מקום למזיקים להיות שם), דיני תנאי נאמרו בדברים אחרים אבל לא כאן.
עבור לראש העמוד
הגב
2 צופים בנושא זה (אורחים: 2)
חברים: 0

  זמן עכשיו: 3 מאי 2024 21:03


eXTReMe Tracker