טיפות » סיפורים » מעשה בשלושה בנים ושלושה יועצים

קטגוריות

זמני כניסת השבת
כניסת ויציאת שבת פרשת וישב
כ"ט כסלו תשפ"ג - 16.12.2022

ירושלים :
כניסת שבת 15:57
יציאת שבת 17:17

ת"א :
כניסת שבת 16:16
יציאת שבת 17:19

חיפה :
כניסת שבת 16:06
יציאת שבת 17:16

באר שבע :
כניסת שבת 16:20
יציאת שבת 17:20

שבת שלום !!!
הפופולארים
פורסם ע"י the-shadow ב: 30-05-2012, 21:50      
קטגוריה: סיפורים
 (הצבעות #: 2)

 

 

 

הספינה המלכותית הפליגה, וכעבור חודשים ארוכים עגנה הספינה לחופו של אי רחב ידיים מרהיב ביופיו." אתם יורדים כאן, הוד מעלתכם", אמר רב החובל, "על פי פקודת המלך!"

 

שלושה אנשים עמדו בפתחו של האי המופלא, וקיבלו את פניהם של האחים. "אנחנו היועצים שלכם", אמרו, "תנו לנו לספר לכם איך להפיק מה ביקור באי את המיטב".

 

הראשון, איש זקן וכפוף, פתח בברכה: "בואכם לשלום, היכנסו אל האי בשמחה, אך זכרו, השהות כאן מוגבלת, יום יבוא ותצטרכו לחזור".

 

השני עם כסא גלגלים, בעל מראה מיוסר, אמר: "היכנסו ותהנו, השפע כאן גדול. אבל רק תדעו שמכאן לא מוציאים כלום, הכול נשאר כאן!".

 

והשלישי, איש שפניו מביעות חכמה אדירה, חייך אליהם באהבה ואמר:"יש כאן שפע עצום של דברים, אפם אתם רוצים ליהנות באמת, תבדקו מהם הדברים הטובים, והיזהרו מהרעים. בבקשה מכם, תבחרו בתבונה."

 

נכנסו השלושה אל האי ונדהמו. מעולם לא ראו שפע שכזה בתוך הטבע. הצבעים סנוורו את עיניהם והריחות היכו באפם. המגוון העצום של הפירות, השילוב המרתק של צבעי הפרחים שצמחו על האדמה וטיפסו על הסלעים והעצים. נחלי המים שפכפכו בכל פינה, ומשכואליהם בעלי חיים גדולים וקטנים שהגיעו לשתות ולהשתכשך במים. אפילו השמיים נראו פתאום בעלי גוון שונה, יפה יותר.

 

נפרדו דרכיהם של השלושה והם יצאו לטייל במרחבי האי.

 

ראשו של הראשון הסתחרר מרוב השפע, הוא לא היה מסוגל לעמוד מול שלל הצבעים והריחות שהפיצו הפירות, הוא אכל ולעס, נגס ובלס, ליקק את שפתיו בהנאה, ובטנו תפחה והלכה.

 

השני מצא לעצמו עיסוק חשוב הרבה יותר, הוא גילה שבין הסלעים והסדקים מסתתרים להם יהלומים ואבני חן, גרגרי זהב ומתכות יקרות. הוא לא העיף מבט על עצי הפרי, לא הקשיב לציוצי הציפורים ולפכפוך המים, ומבוקר עד ערב העסיק את עצמו באיסוף האבנים והמתכות.

 

השלישי, ישב לו למעלה על גבעה תלולה שהשקיפה על האי כולו, וצפה במעשיהם של של שני אחיו. הם לא מצאו חן בעיניו. מלמעלה הוא הבחין שהאי מתוכנן, שבתוך כל השפע המדהים יש סדר כלשהו, שהאי מחולק לפי חלקים ואזורים, שבכל חלק באי יש צמחיה מסוג שונה, ובכל אזור מסתובבים בעלי חיים אחרים. הוא הסתכל על צורת הזרימה של המים, על תנועת העופות באי, על כיוון הרוח, והוא הבין שמישהו תיכנן את הגן המדהים הזה שעל האי, שמישהו השקיע אין סוף מחשבה כדי לנצל באופן נכון את הרוח והשמש, את גלי הים וזרימת הנחלים. הוא החליט לחקור וללמוד כדי להכיר את החכמה הנפלאה שמסתתרת

מאחורי האי המרהיב הזה.

 

הוא היה מסתובב בגן הענק, אוכל מפירותיו, שותה ממימיו ובודק וחוקר, לומד ומתבונן, הוא טעם מכל פירות הגן, אך לא האביס את עצמו. מדי פעם גם אסף אל חיקו כמה אבנים טובות בדק אותם ושמר למזכרת בכיסו. לא היה מאושר ממנו באותם ימים של מחקר ולימוד.

 

ימים חלפו, ותרועת הספינה המלכותית נשמעה ברחבי האי. שליחי המלך חזרו להשיב את האבנים הביתה.

 

הראשון שישב על ערימת פירות אקזוטיים ולעס בכל פה, שמע את התרועה ונשמתו פרחה, הוא לא היה מסוגל לחשוב על ניתוק מהאי המדהים הזה ומהתענוגות שבו. גופו שהשמין נותר ליד ערימת הפירות נתון לחסדי העופות הדורסים.

 

והשני, רזה וכחוש, ידיו מיובלות גוו כפוף מימים ארוכים של עבודה מתישה התקרב אל החוף גורר אחריו שקים מלאים בזהב ואבני חן, אך שומרי האי קפצו עליו ועצרו בו:" מכאן לא מוציאים כלום!"

גערו בו, ועוד הכו אותו ופצעו בו פצעים כואבים.

 

והשלישי, פניו מאירות ועיניו מפיקות חכמה, יצא מן האי ונטל עמו אוצרות של חכמה וידע, השומרים גם הניחו לו לקחת עמו את מעט האבנים שנשארו בכיסו.

 

בארמון המלוכה ידעו את מי להעריך.

 

השלישי, הוא שהוכיח יכולת לבחור בטוב ולהעמיד את הדברים האחרים במקומם הראוי להם, הוא היה למלך בזכות עצמו.

 

 

***

 

 

והנמשל ברור:

 

הגן המרהיב שבאי הוא העולם הנפלא שלנו, ובו יופי מרהיב ותענוגות לרוב, אך גם חכמה אדירה של מתכנן נפלא שברא אותנו בעולם נפלא זה ונתן לנו את תורתו, חוכמתו המופלאה.

 

ושלושת מורי הדרך של האדם הם:

 

אדם הראשון, שמלמד אותנו " כי עפר אתה ואל עפר תשוב".

 

השני בעל היסורים הוא איוב שאמר:"ערום יצאתי מבטן אמי, וערום אשוב שמה".

 

והשלישי הוא משה רבנו הקורא לנו ומבקש:  "ובחרת בחיים"

 

למי מהם אנו מקשיבים?

 

 

בימים אלו, של עשרת ימי תשובה, בהם אנו תלויים ועומדים עד ליום הכיפורים – ימים בהם המלך בוחן אותנו – האם אנו יודעים להבחין בין העיקר לטפל, האם יש בנו הבינה לדעת את תפקידנו כאן בעולם?

 

כמו איזה בן מלך אנו מתנהגים?

 

נכלכל צעדינו בתבונה, ונזכה מאת המלך האלוקים לגזירות טובות מאוד.


תגיות:
חזרה
  • תגובות: 0
  • צפיות:1938
אינך רשום או מחובר לאתר כעת
כדי להנות מתכניו המלאים של האתר הירשם עכשיו או התחבר לאתר דרך תיבת ההתחברות

eXTReMe Tracker