טיפות » כתבות כלליות » שבת אחים גם יחד: מעל למיליון איש ישמרו שבת

קטגוריות

זמני כניסת השבת
כניסת ויציאת שבת פרשת וישב
כ"ט כסלו תשפ"ג - 16.12.2022

ירושלים :
כניסת שבת 15:57
יציאת שבת 17:17

ת"א :
כניסת שבת 16:16
יציאת שבת 17:19

חיפה :
כניסת שבת 16:06
יציאת שבת 17:16

באר שבע :
כניסת שבת 16:20
יציאת שבת 17:20

שבת שלום !!!
הפופולארים
פורסם ע"י the-shadow ב: 19-10-2014, 16:00      
קטגוריה: כתבות כלליות
 (הצבעות #: 3)

שבת אחים גם יחד: מעל למיליון איש ישמרו שבת

 

 

מעל למיליון יהודים מרחבי העולם, רובם חילוניים, ישמרו שבת ב-24-25.10.2014 במסגרת פרויקט השבת הבינלאומי. למעלה מ-350 קהילות בערים שונות ברחבי העולם הצטרפו כדי להרגיש מאוחדים וחלקן הצטלמו יחד כדי לעודד אחרים לשמור על השבת

 

"אני חושב שהאירועים האחרונים בישראל זעזעו את העם יהודי ברחבי העולם", אומר בנצי שכטר מדטרויט, ארה"ב. "רבים מאיתנו איבדו פתאום את תחושת הביטחון, הקלות והנוחות להם, רבים חשים דחף עמוק לא רק להתאחד, אלא למצוא משמעות מחודשת בזהות היהודית שלנו".

 

מיליון יהודים מרחבי העולם, רובם חילוניים, ישמרו שבת ב- 24-25.10.2014 - לפרויקט הצטרפו כבר למעלה מ- 350 קהילות בערים שונות בעולם רחבי העולם. מייסד הפרויקט, הרב גולדשטיין מספר: "האנרגיות סביב הפרויקט מדהימות, מעבר לכל מה שחלמתי. מאמין שיצטרפו רבים נוספים".

 

השבת הראשונה שלי

ניו יורק, סידני, פריז, לונדון, מקסיקו סיטי, בואנוס איירס, הונג קונג - הן רק חלק מהערים המונות קהילות יהודיות מפוארות שנרשמו לפרויקט השבת הבינלאומי. "בקהילות בתפוצות חברים יהודים שנמצאים במגוון רמות של חיבור לדת", אומר רון הירשלן מניו יורק. "לרוב החברים בקהילה אין קשר יומיומי לדת היהודית או להלכות והם מגיעים לאירועים בחגים הגדולים כמו ראש השנה ופסח. מעבר לזה, יש את ה"ישראלים לשעבר" או את אלה שנמצאים באותה עיר לשליחות זמנית והם תמיד מוסיפים צבע וסיפורים במפגשים".

 

דניאלה כהן וינגר מפנמה, בה למעלה מ- 10,000 יהודים, מספרת ש"הקהילה בפנמה היא פחות או יותר מסורתית, חלקם שומרים שבת ומצוות, אחרים לא אבל אנחנו יחסית מגובשים. אני אישית התקרבתי לדת לפני כתשע שנים כך שהשבת של ה-24-25 לאוקטובר לא תהיה הראשונה שלי, אבל רבים סביבי חווים זאת לראשונה ואני שמחה לחלוק איתם את החוויה. התגובות לפרויקט פה מדהימות אותי, רבים מדברים על זה, אני מרגישה שזה נתן חיים לקהילה שלנו".

 

 

גם בפנמה ישמרו את השבת ()
גם בפנמה ישמרו את השבת 

 

 

"אני חושב שהאירועים האחרונים בישראל זעזעו את העם יהודי ברחבי העולם", אומר בנצי שכטר מדטרויט, ארה"ב. "רבים מאיתנו איבדו פתאום את תחושת הביטחון, הקלות והנוחות להם התרגלנו והם נשמטו תחת רגלינו בתקופה האחרונה, רבים חשים דחף עמוק לא רק להתאחד, אלא למצוא משמעות מחודשת בזהות היהודית שלנו. שבת הפרויקט הוא הזדמנות לאחד ולהעמיק את החוויה".

 

 

דטרויט שומרת שבת ()
דטרויט שומרת שבת 

 

 

אבדו צ'אקאלו, סוחר בגדים ממקסיקו סיטי, המתכנן לערוך את השבת עם ילדיו וחמשת נכדיו סיפר: "כמעט כל האנשים ששומעים על פרויקט שבת אוהבים את הרעיון. בכלל, אני מאמין שפרויקט השבת יכול להיות תחילתה של סובלנות מחודשת בין העם יהודי לדרכים שונות של חשיבה -. לא רק כאן במקסיקו, אבל ברחבי העולם היהודי".

 

 

 

 ()

אני יהודי חילוני, אבל אני מבין ששמירת שבת היא אבן יסוד חשובה בדת היהודית, כפי ששמרו יהודים כעם וכאומה דתית יחד במשך אלפי שנים", אומר

סטיב לינדה, עורך ראשי בג'רוזלם פוסט. "אני באמת מברך על פרויקט שבת. זה עבד ממש טוב בדרום אפריקה ואני בטוח שזה הולך להיות דבר גדול במדינות ברחבי העולם. אם כל היהודים יכולים לבוא ביחד ולבחון שבת ביחד, מי יודע מה עלול לבוא אחרי זה? ישנם כ-14 או 15 מיליון יהודים בעולם ואם אנחנו יכולים לקבל את רובם, לשמור שבת ביחד, אני חושב שזה יהיה צעד גדול קדימה לאחדות יהודית, אם לא למין אנושי. זוהי דרך טובה לאחד את היהודים, לא רק דתיים ואלה שכבר שומרים שבת, אבל חילונים כמוני. אני חושב שזו תחושה של אחדות וחיבור היא זו שכל כך מעוררת השראה. אני חושב שאתה לא באמת חווה את זה אלא אם כן אתה עושה את זה".

 

 

דניאלה מפנמה הוסיפה: "כשראיתי את הוידיאו של מה שנעשה בשנה שעברה בדרום אפריקה, את הרעיון לאחד את כל העולם היהודי, זה היה מדהים בעיני. הייתה לי תמונה בראש של מישהו מדליק נרות שבת באוסטרליה או בניו זילנד, ובכל כמה דקות במקום אחר בעולם - והם עושים בדיוק אותו הדבר כמוני. הנרות הללו ממלאים את העולם באור. הקשר שלי לישראל מאד חזק, לפני שנים רבות גרתי בקיבוץ ובאותה תקופה לא הרגשתי כל קשר ליהדות או למנהגי הדת. החיבור היה לישראל - אבל חילוני לגמרי".

 

"פרויקט השבת נראה כהזדמנות הראשונה אי פעם לקהילה היהודית במלבורן להתאחד עם קהילות נוספות", אומר סיימון זה וינטר מאוסטרליה. "זה עורר מוטיבציה בקרב ארגונים קהילתיים ואנשים פרטיים, הראה שאפשר לעשות דברים ביחד. יותר מ -100 ארגונים הכינו תוכניות ופעילויות לפרויקט השבת ברחבי מלבורן, ואני משערים שכ- 50% מהקהילה שהם 000 60 איש צפויים לקחת חלק. אנשים בכל מקום שואלים שאלות על פרויקט שבת, דנים עליו עם החברים שלהם, מביעים עניין והתרגשות. יש הבנה שזו ההזדמנות להשתתף במשהו מיוחד באמת אם יש דבר אחד שכל היהודים בעולם יכולים להתאחד מאחוריו, זה יום השבת".

 

דינה בנסלמון מטורונטו מוסיפה: "אנחנו חיים בתקופה שבה יש צורך באחדות בעם היהודי כמו שלא היה מעולם. יוזמות כמו פרויקט השבת עוזרות ליצור את האחדות הזאת. הדבר החשוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות כאומה היהודית היא אהבה אחד לשני - באופן מלא וללא תנאי".

 

מייסד הפרויקט, הרב וורן גולדשטיין: "יש התרגשות גדולה סביב האירוע בקהילות השונות, אנחנו מקבלים עדכונים כל הזמן. העובדה שחצינו את רף המיליון משתתפים מאד מרגשת אותי".

 

פרויקט השבת - "KEEPING IT TOGETHER", מגיע השנה לישראל ויערך למעלה מ-350 ערים ברחבי העולם בעת ובעונה אחת. מדובר בפרויקט שהחל ביוזמתו של הרב וורן גולדשטיין בעיר יוהנסבורג שבדרום אפריקה, במסגרתו פעל הרב לשמירת שבת אחת בקרב כמה שיותר מחברי הקהילה היהודית, בחודש אוקטובר 2013. ערים רבות בדרום אפריקה הצטרפו לפעילות ולמעלה מ- 55,000 משתתפים לקחו חלק בשמירת השבת הגדולה של דרום אפריקה, רבים מהם עשו זאת לראשונה בחייהם.

 

 

פורסם בוואינט

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4580640,00.html


תגיות:
חזרה
  • תגובות: 0
  • צפיות:2701
אינך רשום או מחובר לאתר כעת
כדי להנות מתכניו המלאים של האתר הירשם עכשיו או התחבר לאתר דרך תיבת ההתחברות

eXTReMe Tracker