טיפות » כתבות כלליות » דברים שאי אפשר לזייף

קטגוריות

זמני כניסת השבת
כניסת ויציאת שבת פרשת וישב
כ"ט כסלו תשפ"ג - 16.12.2022

ירושלים :
כניסת שבת 15:57
יציאת שבת 17:17

ת"א :
כניסת שבת 16:16
יציאת שבת 17:19

חיפה :
כניסת שבת 16:06
יציאת שבת 17:16

באר שבע :
כניסת שבת 16:20
יציאת שבת 17:20

שבת שלום !!!
הפופולארים
פורסם ע"י the-shadow ב: 14-12-2012, 10:57      
קטגוריה: כתבות כלליות
 (הצבעות #: 1)

דברים שאי אפשר לזייף

 

שאלה: כתוב בתורה שקיבלנו את התורה במעמד הר סיני לעיני מיליונים. כיצד אוכל לדעת שזה באמת קרה?

 

 

 

שלום ותודה על השאלה.


בתורה נאמר (דברים ד´, ל"ט): "וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה´ הוא האלוקים". יש צורך לדעת ולא רק להרגיש בלב, ולכן טוב ששאלת. האמונה היהודית היא האמונה החזקה ביותר שיש, כי היא מורכבת גם מהבנה שכלית של הוכחות מהמדע וההיסטוריה ("וידעת"), וגם מניסיון חווייתי של תפילה וקשר אישי עם בורא עולם בחיים ("והשבות אל לבבך").


את שואלת, הרי כל אחד יכול לכתוב בספר מה שהוא רוצה, ואף שלמה המלך לימדנו (משלי י"ד, ט"ו): "פתי יאמין לכל דבר", לכן איננו מאמינים לכל נביאי השקר והכתות בעולם. חז"ל, כידוע, היו ביקורתיים עד מאוד ודקדקו בכל אות בתורה. כל מי שזכה ללמוד גמרא יודע זאת. תלמידי חכמים נוהגים לחקור ולבסס את כל ידיעותיהם ולא מתפשרים על האמת. אם כן, כיצד אפשר "להאמין" בתורה?


ודאי שמעת את ההלצה המפורסמת על היהודי שעונה על כל שאלה בשאלה, אז נשאל מספר שאלות בחזרה:


אם באמת מסוגל כל אדם לכתוב בספר שמיליונים היו עדים למאורע גדול, נשאלת השאלה, מדוע דתות אחרות לא עשו זאת? ושאלה זו קשה כפליים לאור העובדה המוזרה שמיליארדי נוצרים (שלא הוכיחו אהבה ליהודים לאורך הדורות), ומיליארדי מוסלמים (שגם כן רחוקים מאהבת היהודים כידוע), החליטו לבסס את שתי הדתות הגדולות בעולם (הנצרות והאיסלם) על תורת היהודים... האם הם כל כך "אוהבים" אותנו?


הבה נחשוב ביחד, אם באמת היה אפשר להמציא התגלות אלוקית לעם שלם, מדוע לא סיפרו הנוצרים על התגלות אלוקית לעם שלם על ידי ישו? מדוע מוחמד "נאלץ" לספר שמלאך נגלה אליו במערה חשוכה, כשאף אחד אחר לא ראה אותו? ומדוע בודהה סיפר על "הארה רוחנית" שהוא הרגיש מתחת לעץ בודד ולא סיפר במקום זאת על חוויה רוחנית שהראה למיליונים?


כיצד יתכן שתורת ישראל היא הדת היחידה בכל העולם כולו, ובכל ההיסטוריה האנושית, שמתארת התגלות אלוקית לפני עם שלם? ולא התגלות בלבד, אלא נסים אדירים שלא נשמעו כמותם באף דת אחרת: עשרת מכות מצרים, אשר הוכיחו את שליטת ה´ בהיסטוריה, קריעת ים סוף, עמוד האש ועמוד הענן, ארבעים שנה של נסים גלויים לעם שלם במדבר, ניצחון על טבעי במלחמות, קורח ועדתו נבלעים באדמה, ועוד ועוד.


זוכרת מה הן המילים האחרונות בספר התורה?


בפסוקים האחרונים בספר התורה נאמר (דברים י"א, י"א): "...לכל האותות והמופתים אשר שלחו ה´ לעשות בארץ מצרים לפרעה ולכל עבדיו ולכל ארצו, ולכל היד החזקה ולכל המורא הגדול אשר עשה משה לעיני כל ישראל".


אלו המילים האחרונות בספר התורה: "לעיני כל ישראל"! מדוע דתות אחרות לא טענו להתגלות שכזו לעיני כל העם? מזה אלפי שנים שרק תורת ישראל טוענת (שמות כ´, י"ח): "אתם ראיתם כי מן השמים דיברתי עמכם"! ואם לא די בכך, התורה אף מאתגרת את כל הדתות האחרות בעולם בתור נבואה לדורות (דברים ד´, ל"ב): "כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך... הנהיה כדבר הגדול הזה או הנשמע כמוהו? השמע עם קול אלוקים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי? ...אתה הראתה לדעת כי ה´ הוא האלוקים, אין עוד מלבדו... ודבריו שמעת מתוך האש".


ההיסטוריה מוכיחה שלא ניתן להמציא היסטוריה, אחרת כולם היו עושים את זה. הנוצרים והמוסלמים ביססו את הדתות שלהם על תורת ישראל לא בגלל שהם אוהבים את היהודים או את היהדות, אלא בגלל שהם לא יכלו להמציא התגלות אלוקית לפני עם שלם, אז הם נתלו בעץ הגדול ביותר שיש.


את צודקת שכל אחד יכול לכתוב מה שהוא רוצה בספר, אבל בשביל שמיליונים יעבירו את הספר הזה כהיסטוריה לאומית, ויקיימו מאות מצוות מעשיות לזכר המאורעות ההיסטוריים הכתובים בספר הזה - מוכרח שכל הכתוב בספר אכן התרחש במציאות לעיני מיליוני העדים המעבירים את הספר.


לסיכום, אנו לא מאמינים בצורה עיוורת בתורה "רק בגלל שראינו את זה כתוב", אלא משום שברור לנו שבמידה והדברים לא היו מתרחשים, אף אחד לא היה "קונה" ספר שאינו דובר אמת, וטוען "כולכם ראיתם את הניסים", כאשר הוא לא ראה... אם הוא "קנה" את הדברים, התחייב להם בצורה כ"כ עמוקה, ואף הנחיל אותם לבניו, אין זה משום שהוא אכן ראה את הניסים, כמו שכולם ראו. מעמד הר סיני הוא הוכחה היסטורית, שניתן להוכיחה באופן לוגי ורציונאלי, ולא אמונה עיוורת, כשאר הדתות. לכן היהדות אינה מפחדת משאלות, אדרבא, משום שהאמת נמצאת אצלה, היא מעוניינת שתחקור ותשאל – ברור לה שבסופו של דבר תגיע אליה.


התורה היא המסורת התורנית של מיליוני אבותינו ורבותינו המעבירים לנו אותה ואת פירושיה בנאמנות מדור לדור, ובזכות הכתוב בספר התורה - ההיסטוריה האלוקית של העם היהודי נשמרת בדייקנות ללא טעות. בזכות עובדה זו חזרו היהודים אחרי אלפי שנים לארץ ישראל, כפי שגם נובא בספר התורה, ומכל קצוות תבל שבו כולם עם אותו ספר תורה ואותן מצוות. זו כוחה של התורה שבכתב והתורה שבעל פה המועברת בידי מיליונים מדור לדור.


אתר הידברות*


 


תגיות:
חזרה
  • תגובות: 0
  • צפיות:1899
אינך רשום או מחובר לאתר כעת
כדי להנות מתכניו המלאים של האתר הירשם עכשיו או התחבר לאתר דרך תיבת ההתחברות

eXTReMe Tracker