טיפות » כתבות כלליות » ברוך שעשני אישה

קטגוריות

זמני כניסת השבת
כניסת ויציאת שבת פרשת וישב
כ"ט כסלו תשפ"ג - 16.12.2022

ירושלים :
כניסת שבת 15:57
יציאת שבת 17:17

ת"א :
כניסת שבת 16:16
יציאת שבת 17:19

חיפה :
כניסת שבת 16:06
יציאת שבת 17:16

באר שבע :
כניסת שבת 16:20
יציאת שבת 17:20

שבת שלום !!!
הפופולארים
פורסם ע"י the-shadow ב: 6-06-2012, 19:52      
קטגוריה: כתבות כלליות
 (הצבעות #: 1)

אני יכולה לומר לכם באמת ובאמונה, שאין אשה מכובדת יותר מהאשה היהודית. בכל בוקר אני מודה לך, השוכן במרומים, שעשית

אותי אשה, עשית אותי נבדלת כרצונך בעולם הזה, שבו השקר הוא בעצם הדרה אחת גדולה, הדרה של האמת במלוא עוצמתה.

 

 

 

 

מרגע שחזרתי בתשובה, הפכתי ביום אחד מרונית ל"אתם", ביום בהיר אחד החליט העם היושב בציון כי אני לא ישות עצמאית בעלת דעות חופשיות ודמוקרטיות, אלא חלק אינטגרלי מציבור שלם שלובש שחור, שכל תפקידו להבעיר צמיגים ולהשליך אבנים על מכוניות שנוסעות בשבת.

 

כמוני כמוכם - איני יכולה להתעלם מן התמונות ומהכותרות שמופיעות בעיתונים ומנסות לשכנע שישנה תופעה ישנה-חדשה שנקראת "הדרת נשים". עד לרגע זה אני מנסה להבין את פשר המושג, אך ללא הצלחה יתרה.

 

שלא תבינו אותי לא נכון. לא חסרות בעיות במגזר החרדי, כמו שלא חסרות בעיות במגזר החילוני. הכל בא מנקודת ההסתכלות. הדו-שיח צריך להיות הרבה יותר עמוק, והשאלה שבעצם מציקה לי מכולן היא: מהיכן מגיעה הדאגה הכנה והאמיתית לנשים החרדיות?

 

האם באמת ובתמים התקשורת מלאת אהבה והערכה לחופש התרבותי וההלכתי של הנשים הללו? האם באמת ובתמים אנו עדים לגילויי אמפתיה מפתיעים המגיעים מצד זה, או שכל מה שהם רואים זה כיפה שחורה?

 

אני מאד רוצה להאמין שהרגש שבליבם הוא אבהי נטו, ומגיע ממקום של רצון טוב. אבל אם זה כך, ישנם נושאים שאינם נהירים לי לגבי הדרת נשים בציבור החילוני. לא ברור לי, למשל, איך ייתכן שכל פרסומת הכי פשוטה מתהדרת בבחורות לא צנועות, שלא לדבר על שערי המגזין בעיתונות הנשית שחרטו על דגלם חוסר צניעות מובהק.

 

ואם נעמיק עוד קצת נגלה, שבתוכניות ריאליטי הנשים מחויבות להופיע בבגד ים כשהן מנסות לשרוד על אי בודד, ובתוכניות ריאליטי נוספות הנשים נסגרות בחדר אחד עם גברים ובה הן מצולמות מכל זווית אפשרית. ואיך בכלל שכחתי את לי קורזיץ, זו שהביאה לנו מדליה לפני מספר שבועות. הרי היא גם ניצחה במקצה לנשים בלבד. למה הנשים הודרו מהמקצה של הגברים?...

 

אני חושבת שהבעיה העיקרית מתחילה בזה שאנחנו, הנשים, התרגלנו. התרגלנו לכך שמודדים אותנו לפי היקף המותניים, לפי היחס בין הגובה למשקל, התרגלנו באופן הזוי להיות חלק מפולחן שקובע מי אנחנו רק לפי החיצוניות שלנו.

 

היהדות בתפארתה לימדה אותי לקח חשוב. לימדה אותי שלעולם לא יהיה שוויון בין גברים ונשים, ולא בגלל שמישהו אחד טוב יותר מהשני. לא יהיה שוויון בגלל שאנחנו שונים, וזה כל היופי!  אנחנו שונים והפוכים, כי כך ברא אותנו הא-ל. אנחנו שונים והפוכים כי לכך התכוון המשורר. אנחנו שני ניגודים מיוחדים שמוצאים נקודות ממשק שמאחדות בינינו בסופו של דבר.

 

אם התקשורת כל כך דוגלת בנאמנות למציאות, מדוע לא מראים לנו את כל הדברים הנפלאים והיפים שהיהדות הביאה לעולם? מדוע לא מראים לנו את כל נקודות האור הרבות שהינן נחלת הרחוב החרדי? איך זה ייתכן שלא מחלקים לנו חולצות מודפסות וסטיקרים המעודדים לגמילות חסדים?

 

כאשה שמשתדלת לקיים אורח חיים יהודי בביתה, אני יכולה לומר לכם באמת ובאמונה, שאין אשה מכובדת יותר מהאשה היהודית. גם אם תסובבו את כדור הארץ מהר יותר, תגלו שרק לנשים הללו קיימת הגנה אמיתית שנגזרת מחוקי הלכה. רק לנשים הללו קיימת רשת גדולה של תמיכה שנחקקה בפסיקה של גדולי התורה.

 

השם עדי שכל יום מחדש אני מנסה לחזור בתשובה, ובפה מלא אני יכולה לומר לכם: הייתי שם, קוראים יקרים. הייתי במקומות חשוכים ומדירים. ואם תרשו לי להזכיר את עוונותיי, צניעות לא היתה דרכי מאז ומעולם.

 

צר לי שאני אומרת זאת, אך העולם "הנאור" מעולם לא מסביר פנים ולא סולח. עולם המדיה יודע רק לנגח. לנגח באנשים שפשעו וסרחו מהדרך ולהציגם לעיני כל במערומיהם. להציגם ללא טיפת חמלה ומחשבה נוספת שאולי יש להם ילדים, אולי משפחות, ואולי בכלל יש סיפורי חיים שלמים מאחוריהם.

 

העולם ה"מלומד" מעולם לא נותן הזדמנות שנייה, הזדמנות שניתנת לכל חוזר בתשובה. כפי שקיבל אותי לחיקו החמים אבי שבמרומים, כפי שקיבלו אותי אותם צדיקים.

 

נכון, במגזר החרדי ישנה גם קיצוניות שולית, אבל באותה המידה הקיצוניות חיה ובועטת גם במגזר החילוני, וההתעלמות הכואבת מכך מעידה בעיני על צביעות.

 

כל הסערה האחרונה בנושא הדרת נשים גרמה לי להרגיש רק דבר אחד. עצבות. עצבות על חוסר הסובלנות ששורר בינינו, על חוסר ההבנה והקבלה של השונה והאחר, על היעדר אהבת חינם שהפכה להיות מנת חלקנו.

 

 

כל המפגינים למיניהם ו"חורשי הטובות" שצצים כפטריות אחרי הגשם - אל לכם להתהדר בנוצות שלא לכם. אל לכם לחשוב שטעות של חובש כיפה זה או אחר, יש בה כדי לפסול אלפי שנים של מסירות נפש והקרבה, אלפי שנים של צניעות ושמירה. שמירה על צביון יהודי וערכים, שמירה על קדושת השבת והחגים, שמירה על מצוות שאבותינו קיימו במסירות ובדבקות עד מוות.

 

בכל בוקר אני מודה לך, שוכן מרומים, שעשית אותי אשה, עשית אותי נבדלת כרצונך. בעולם הזה, שבו השקר הוא בעצם הדרה אחת גדולה, הדרה של האמת במלוא עוצמתה, אשא אליך תפילה ברוכה. תפילה שתעזור לנו הנשים ללכת בדרכי הצניעות והטהרה, הצניעות והקדושה. כי רק זה יביא את האשה להאיר במלוא תפארתה. רק זה יביא את האשה להאיר במלוא הדרה.

 

 


תגיות:
חזרה
  • תגובות: 0
  • צפיות:1762
אינך רשום או מחובר לאתר כעת
כדי להנות מתכניו המלאים של האתר הירשם עכשיו או התחבר לאתר דרך תיבת ההתחברות

eXTReMe Tracker