טיפות » כתבות כלליות » חז''ל ידעו לפני המדע על התחלת זמן גלי המוח בעובר

קטגוריות

זמני כניסת השבת
כניסת ויציאת שבת פרשת וישב
כ"ט כסלו תשפ"ג - 16.12.2022

ירושלים :
כניסת שבת 15:57
יציאת שבת 17:17

ת"א :
כניסת שבת 16:16
יציאת שבת 17:19

חיפה :
כניסת שבת 16:06
יציאת שבת 17:16

באר שבע :
כניסת שבת 16:20
יציאת שבת 17:20

שבת שלום !!!
הפופולארים
פורסם ע"י the-shadow ב: 8-09-2011, 06:56      
קטגוריה: כתבות כלליות
 (הצבעות #: 1)

המשנה במסכת אבות (פרק חמישי משנה כב)אומרת: "הפוך בה והפוך בה דכולא בה". כלומר, התורה כוללת כל מדע וחכמה, ועל ידה תדע הכל, כי בה גנוזה וספונה כל המציאות וסתרי הטבע

 

ואכן, אנו מוצאים בתורה ידיעות אודות הטבע שלא היו ידועות בדורות קודמים, וגם לא היו יכולות להיוודע לבני-אדם בדרך טיבעת, כי לא היו האמצעים הטכנולוגיים המשוכללים שישנם כיום בידינו כדי לדעת את אותם גילויים. ידיעות וגילויים אלה מעידים שהתורה הקדושה היא מסמך שיש בו ידע על-אנושי, ולא היתה יכולה להכתב על-ידי בן אנוש, אלא ממקור עליון משמים !

ישנם דוגמאות רבות על מחקרים שהמדע גילה אותם רק בשנים האחרונות וזה כבר מופיע בגמרא או בדברי חז"ל במקומות אחרים. נכתוב רק דוגמא אחת קצרה אבל מדהימה, בנושא: אמבריולוגיה (המדע העוסק בתורת ההתפתחות של העובר עד יציאתו לאויר העולם).

 

בהתאם לכללים המקובלים היום על המדע, מסמלת הפסקת גלי המוח (EEG) את מותו של האדם. המסקנה המתבקשת היא: שהופעת גלי המוח מסמנת את תחילת החיים. גלי מוח מופיעים עוד אצל העובר, טרם לידתו. השאלה היא, מאימתי ? מהו רגע המעבר בו העובר הופך מגוש בשר לאדם ? מתי תחילת הופעת גלי המוח במוחו של העובר ?

חז"ל גילו לו בגמרא (נידה דף ל): "המפלת ליום ארבעים, אינה חוששת לולד. ליום ארבעים ואחד, תשב לזכר ולנקבה ולנדה".

וכך מסביר הרמב"ם (הלכות בכורות פ"ד הלכה ה): "כבר ביארנו... שהולד באדם נגמר לארבעים יום, והמפלת פחות מארבעים יום אינו ולד".

סיכום המשנה מעלה: שעד יום ה-40 דין העובר כגוש בשר. ואילו מיום ה-41 הוא הופך לאדם (ולד בגימטריא=40), וחלים מאז על האשה כל דיני טומאה וטהרה של יולדת.

המדענים, החלו רק בזמן האחרון (20-30 שנה האחרונות) לבדוק באופן יסודי את גלי מוחו של התינוק. הקושי נבע מפאת הצורך להחדיר מכשור מתאים אל העובר, כשעוצמת גלי המוח שלו אז הוא בסך הכל במתח של מליונית הוולט.. !!

והנה תוצאות המחקר העדכני: "כיצד נקבע מתי מתחילים 'חיי המוח'? אין אנו יודעים די על התפתחות מוחו של העובר כדי לקבל תשובה ברורה. למעשה, נוכל לבחור כל תאריך למן היום הארבעים בערך אשר בו מסתמן המבנה הבסיסי של המוח וניתן להבחין בפעילות מעטה של גלים, ועד לשבוע ה-28 עד ה-32, אשר בו קליפת המוח הגדול (הוא חלק המוח האחראי לחשיבה) משלימה את התפתחותה"

(פרופסור דיויד ליגר, המשחקים בחיים, הוצאת מסדה 1983, עמוד 43)

זהו איפוא לדעת המדע (בשנים אחרונות) הרגע המסמל את המעבר מגוש בשר חסר חיים למצב של אדם בעל תודעה ואישיות, בדיוק בהתאם לדברי המשנה לפני אלפיים שנה, שצוטטה לעיל...!!

מניין יכלו חז"ל ללא מכשור חדיש ומשוכלל לדעת דבר שהתגלה רק ב-50 שנה האחרונות?? הרי עובר בין ששה שבועות הוא סה"כ בגודל 1.2 ס"מ...! משקלו חצי גרם...! והגל החשמלי הפועל במוחו הוא אחד חלקי מיליון הוולט...!!

זו היא התורה הקדושה שלנו, אשר מי ניתנה ע"י בורא העולם היודע את כל סודות הייקום.

 

 

מתוך הספר מסילות אל האמונה להרב יוסף גבאי 

הוצאת מכון "אור החיים" ירושלים

באדיבות המחבר


תגיות:
חזרה
  • תגובות: 0
  • צפיות:2105
אינך רשום או מחובר לאתר כעת
כדי להנות מתכניו המלאים של האתר הירשם עכשיו או התחבר לאתר דרך תיבת ההתחברות

eXTReMe Tracker